sunnuntai 11. marraskuuta 2012

Läskistä laihaksi

Lähin ysiltä aamulla lenkille ja tein 1h50min lenkin. Ulkona oli liukasta ja usvasta, kun yön aikana oli ilmeisesti tullu vähä vettä niin et osa lumista oli sulanu. Mä niin kovasti toivosin valkosta joulua. Saa nähä tuleeko sellasta. Kotona mä söin lounaaks porkkanan ja 1dl maustamatonta jogurttia (40kcal/100g). Join varmaan litran coca-cola zeroo vaikka yli puolet siitä oli vettä. Lisään aina vettä sen sekaan et kaloreita ei tulis paljoo. Anyway palelin sitten kylmästä joten oli pakko laittaa huppari päälle. Väsyttää. So what? Ois niin pitäny polkee kuntopyörää mut enpä polkenu vaan katoin youtubesta sh-dokumentteja. Maha yrittää huijata ja saada mut syömään. Mä en aio kuunnella sitä. Läski puoli musta yrittää keksiä syitä miks kannattaa mättää kuten "oot jo lihonu niin mitä väliä? Voit ihan hyvin syödä tänään ja huomenna ottaa ittees niskasta. Voit ihan hyvin syödä. Ei se haittaa." Pahoja, kieroja ajatuksia ei pidä kuunnella. Ne tulee voittaa. Läskille ei pidä antaa periks. Lihominen on häviämistä ja mä en halua hävitä!
Huomenna oon suunnitellu käyväni kaupassa ostamassa ens viikon ruoat eli omenoita, keräsalaattia jne. Sit ajattelin pyörähtää apteekissa ja käydä ostamassa kofeiinitabletteja. En oo ennen käyttäny niitä, mut ajattelin kokeilla jos niistä ois apua ja jaksasin sit koulussa paremmin. Hassua kun en muuten juo melkein ollenkaa kahvia, tosi harvoin, joten saa nähä millaset tärinät se aiheuttaa. Ja tottakai kun olen tyhmä Peppiina niin syön niitä yli suositusten. Onko teillä kokemuksia noista tableteista?

5 kommenttia:

  1. Mä syön koulupäivisin kofeiinitabletteja. Yks tabletti vastaa kuulemma yhtä kupillista kahvia, joten ei ne mitään kovin tujua kamaa ole, mutta kyllä ne kuitenkin vähän piristää.

    Sun kuitenkin kannattaa olla vähän varovaisempi niiden kanssa, kun et oo kofeiiniin niin tottunut. En siis suosittele syömään niitä yli suositusten, vaan kuulostelemaan omaa kehoa, että miten se reagoi kofeiniin!

    Tsemppiä! :)

    VastaaPoista
  2. Jos et kerran oo koskaan ennen käyttäny niitä etkä mitään muutakaan kofeiini tuotteita, niin oikeesti kannattaa ottaa vaan se yks kerrallaan niiku purkissa lukee. Ja ei mielellään illalla.
    1 tabu vastaa yhtä kuppia kahvia (mitä lie määrää sillä tarkoitetaan..)
    Ite oo käyttäny jo useemman vuoden.
    Niinä päivinä kun en juo kahvia otan yleensä yhteensä 1.5-2 tabua jotka oon halkassu kahtia. Tabujen jakamisella saa sit pidettyä tasasemmin sitä pirteyttä yllä eikä tuu semmosia ylä-alamäkiä väsymyksen kanssa:)

    Lisäks netistä oon lukenu että yliannostus eli jo 8-10 tabua kerralla voi aiheuttaa sydänkohtauksen. Omana kokemuksena riitti jo 2 tabua kerralla keho alko tärisemäänn : D

    VastaaPoista
  3. kiitos kommentista. <3
    mä en käytä tablettei vaan juon n 4 kuppia kahvia päivässä ja selviän koulusta. :)
    luulin muuten ettet käy koulussa??
    hyvää ensiviikkoa sinulle!

    VastaaPoista
  4. Ariela: Kiitos :) Käyn mä vielä lukiota.. alotin alusta vuos sitten eli oon nyt tokalla. Oon itsenäisenä suorittanu kursseja. Ens viikon maanantaina takasin koulunpenkille. :(

    VastaaPoista