torstai 22. marraskuuta 2012

Valitse oikein

Eilen illalla söin iltapalaks 400g purkki tomaatteja(88kcal), 1dl maustamatonta jogurttia ja neljä punajuuriviipaletta. Oksensin niistä suurimman osan ulos ja taisin jopa ensimmäistä kertaa osata oksentaa vähän vatsalihaksilla, jos mulla sellasia on. Oksentaminen on kyllä vapauttava tunne, kun ei kestä yhtään tunnetta kun mahassa on ruokaa. Eilisen päivän kalorit jäikin silti arveluani vähemmäksi, alle 280 kaloriin. Jokainen kalori tosin tuntuu liialta!!

Tääkin päivä meni samalla kaavalla. Aamulla heräsin 10 minuuttia myöhemmin, koska en meinannu millään saada koottua itteeni ja noustua. Tämä siitä syystä et näin painajaista johon heräsin itkien. Nousin siis 5.20 ja poljin tunnin kuntopyörää. Aamupalalla yks omena ja mukillinen vihreetä teetä.

Koulussa en syöny lounasta. Menin kirjastoon viikon ainoilla hypyillä tekemään läksyjä ja lainasin muutaman leffan viikonlopuks ja kirjan psykologian vapaaehtoseen päiväkirjaan, joka mun on tietysti kaikkien muiden miljoonien kouluesseiden ja tehtävien joukossa tehä.
Mä viihdyin koko päivän omissa oloissani tai jos olinkin muiden kanssa en juuri puhunu mitään.
Terveystiedon tunnilla selasin koulun ipadilla thinspo-kuvia ja vertasin puhelimesta omia kuviani niihin ja ahistuin niin että meinasin seota. Onneks!! Enpähän syö turhia kaloreita! Mä oon niin vihanen itelleni. Miten mä saatoin antaa itelleni luvan syödä itteni tällaseks ihratankkeriks!!!!
Viimesten tuntejen jälkeen opettaja kysy multa tunnin jälkeen miten mulla menee, koska se tietää et mulla on henk.kohtasia syitä miks saatan tarvita koulujutuissa vähän joustoa. Tänä vuonna yritän pärjätä ilman joustoa. Mä sanoin etten halua sanoa ja se siitä. Koliseva metallinen ovi sulkeutui takanani ja pian olin matkalla kotiin.

Koulun jälkeen kävin kotona taas vaan sen verran et vaihdoin lenkkivaatteet. Jätin päivällisen syömättä. Lenkkeilin 1h45min ja jumppasin.
Päätin jättää myös iltapalan väliin. Harkitsen vielä huomista, jos olisin syömättä. Ei tee mieli. En halua. En saa. En voi.
Meen tänäänkin nukkumaan ajoissa et huomenna jaksan herätä aikasin. Mulla on ollu viime päivät tosi energinen olo vaan jos pysähtyy paikoilleen saattaa huomata et on vetopoissa, mutta siks on parempi vaan mennä ja tehdä. Ei ajatella liikaa. Ajattelu ei laihduta! Fun lightia vatsan täytteeks ja siihen psykan päiväkirjaan valitsemani kirjan lukemista. Se on ihan s-a-i-ra-a-n paksu ja ahistavaa luettavaa :o Mutta siitäkin selvitään ;)

Jos ruokahirviölle antaa pikkurillin
se vie koko käden.
Se ei jätä sinua rauhaan ennen kuin olet
paisunut taas muodottomaks ihrakasaksi.
Ja inhoat itseäsi entistä enemmän.
Sinun pitää pysyä vain vahvana.
Antaa houkutusten tulla ja mennä.
Parasta olla jättää syömättä.
Voit valita joko laihuus tai ruoka.
Valinta on sinun.
Mitä päätät?
Hävitä, syödä ja lihoa?

4 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Niinpä. Syöminen ei lihota ketään lopullisesti, mutta yli kulutuksen syöminen lihottaa.

      Poista
  2. törkeen asiallinen toi viimenen punainen pätkä!!>;o
    Mulla on just menossa se ruoka->liho läskis lisää- vaihe.. Kova himo olis kyllä palata takas siihen väsymykseen ja ruuatta kittuttamiseen.

    VastaaPoista
  3. Heippa! Mulla on sulle haaste blogissani! (:

    VastaaPoista