maanantai 12. marraskuuta 2012

Päivä pulkassa

Klo 6.30

Katselen silmät kiiluen lehtien kuvia joissa on kauniita, laihoja ja pieniä, täydellisiä ihmisiä. Leikkelen kuvia. Liimaan niitä thinspiration-leikekirjaani. Liima loppuu.

Klo 7.20

Herätyskello soi ja muistuttaa minua, että on aamupalan aika. Syön 2dl mehukeittoa ja porkkanan. Kirjaan ne kiltisti ruokapäiväkirjaan ja tiskaan tiskit.

Klo 7.55

Oon ulko-ovella ja menossa ulos lenkille. Nyt tiedän miks jalat on entistä kipeämmät - mulla on paskat talvikengät.

Klo 9.45

Oon kotona. Kuoriudun ulos ulkovaatteista ja vaihdan vaatteet. Lenkillä meni 1h50min. Silti en ole tyytyväinen. Alan jumppaan ja tekstaan kaverille (kysyn lenkkiseuraa iltapäivälle). Avaan koneen ja alan selata blogeja.

Klo 10.50

Mun tekis mieli käydä nukkumaan. Samaan aikaan tekis mieli lähtee liikkumaan. Läskiahistus tulee kun ajatukset lähtee vaeltamaan koulujuttuihin ja siihen et kohta pitää taas olla keijukaisten keskellä sotanorsuna esittämässä sosiaalista.

Klo 11.00

Syön lounaaksi 5 jäävuorisalaatin lehteä ja niiden kanssa chilimaustetta ja ½ desiä maustamatonta jogurttia. Hävettää myöntää niiden maustuvan hyvältä. Juon päälle vähän coca-cola zeroa veteen sekotettuna.

Klo 11.20

Oon pyörävarastossa ottamassa polkupyörää. Suuntaan kohti kirjastoa ja lainaan muutaman leffan ja palautan entiset.

Klo 11.45

Poljen kaupungin halki pankkiin. Talletan rahaa toiselle tilille ja käyn apteekissa ostamassa kofeiinitabletteja. Yllätyn hinnasta. Ne oli halvempia kuin luulin. Lähden tyytyväisenä polkemaan kohti kauppaa.

Klo 12.00

Kaupassa kiertelen ostoslistan kanssa hyllyjen välissä. Mukaani tarttuu kaksi liimapuikkoa, pussillinen omenoita, kaakaopussi, pussi ruisleipää. Kassalla tunnen tyytyväisyyttä etten ostanu muuta.

Klo 12.15

Oon lidlissä tarkoituksena ostaa vain maitoo ja jäävuorisalaattia. Katseeni kuitenkin kiinnittyy tarjouksiin. Huomaan ruisleivän olevan alle eurolla myynnissä. Vilkaisen tuoteselosteen ja teen miellyttävän havainnon - kaloreita on melkein kymmenen vähemmän kun niissä mitä tavallisesti ostan. Otan niitä kaksi pussia. Huomaan paketillisen puuroa olevan tarjouksessa alle 70 senttiä. Siinäkin on kaloreita kymmenen vähemmän! Otan siis paketin sitä. Suuntaan hakemaan jäävuorisalaatin ja kaksi purkkia rasvatonta maitoa. Suuntaan kassalle ja maksan ostokset.

Klo 12.45

Tulen kotiin ja puran ostokset. Laitan ruisleipäpussit pakastimeen. Lasken kauppaan menneet rahat. Selvisin suht halvalla ostoksista. Helpottunut huokaus ja hymy huulille. Nappaan kolme kofeiinipilleria ja menen tekemään thinspiration-leikekirjaa.

Klo 13.10

Oon saanu isänpäiväkortin alulle ja innolla väsänny leikekirjaan kuvia ja tekstejä. Katselen niitä ilosena. Soitan kaverille ja kysyn monelta se voi lähtee sinne lenkille.

Klo 14.00

Siivoan askarteluvälineet ja puen lenkkivaatteet. Puen eri takin kun normaalisti. En näytä niin läskille kuin olin kuvitellu näyttävän se takki päällä. Mieli tekis hyppiä ilosta.

Klo 14.15

Kaveri on tullu jo pihalle oottamaan. Aiemmin mua väsytti, mutta nyt mulla on energinen durasel-pupu olo. Tehdään kaverin kanssa meidän vakilenkki. Lenkkeilyä kertyy 1h25min verran.

Klo 15.40

Lenkin lopussa molemmat on ihan jäässä. Koko lenkin sato vettä ja tuuli sairaan kylmästi. Kotona mä en tunne enää mun varpaita, silti oon edelleen energinen. Energisempi jopa kun ennen lenkkiä. Voisin hyppiä ilmaan.

Klo 15.45

Imuroin enimpiä roskia ja pölyjä vaikka toissapäivänä mä siivosin eikä mitään "likaa" oo kerenny kertymään mihinkään, mut silti lattiat tuntuu likaselle.

Klo 15.50

Heitän vaatteet pyykkiin ja alan nyppimään kulmakarvoja, kuorimaan ihoa, levitän naamalle kasvonaamion, ajan jalkakarvat, "höylään" jalkapohjat. Pesen vessan. Suihkun jälkeen rasvaan jalat ja selän, letitän hiukset yhdelle letille ja levitän tunnollisesti silmänympärysrasvan. Laitan pari sormusta sormeen, koska on sellanen olo että pystyn taas laittamaan läskisormiini sormuksia. Ihmettelen koko ajan mitä ihmettä teen! Olen reipas ja super-energinen. Tästä huomaa että syöminen ei oo mun juttu. Kun syön tunnen oloni inhottavaks, epämukavaks, tavallista lihavammaks (tunnen kyllä ilman syömättäki itteni lihavaks.. tottakai kun olen LIHAVA). Kun asiat rullaa ja langat pysyy käsissä jaksan myös pitää itestäni huolta. Panostaa ulkonäköön. Aamulla olisin voinu jopa meikata, mutta sateen takia en vaivautunu.

Klo 17.00

Jatkan thinspiration-leikekirjan tekoo ja kuuntelen samalla NRJ:tä. Olo on edelleen taivaissa.

Klo 18.20

Siivoan askartelu jälkeni ja avaan koneen. Jo pari päivää oikeassa silmässä ollu elohiiri on vihdoin hävinny.

Nyt klo 18.40

Heilun jumppapallon päällä samalla kun kirjotan tätä pitkäveteistä päiväohjelmaani jota kukaan tuskin jaksaa lukea. Saati on kiinnostunu lukemaan. Maha murisee. Mä jätin päivällisen syömättä. En syö iltapalaakaan vaan sallin sittenkin tänään itelleni jäädytetty rasvaton maito/vesi-seoksen ja sen seassa vähän kaakaojauhoo. Tiiän et siitä kertyy ihan liikaa kaloreita, mutta kyllä mä vielä laihdun. Laihduin näin sillon aiemminkin. Vielä musta laiha saadaan :)
Nyt täydellisten naisten 7.tuotantokausi pyörimään ja sit nukkumaan vaikkei nukuttas yhtään :D

Hyvää viikkoa kaikille! Me pystytään laihtumaan! Hungry hurts but starve works<3

5 kommenttia:

  1. oot ihanan kannustava, inspiroit minua kun jaksat aina tsempata ! tsemppiä sullekin ♥

    VastaaPoista
  2. Pakko kysyy, että miten teet tota rasvaton maito/vesi-seosta? Siis et sekotatko sä vettä maitoon ja jäädytät ne ja sit vaa ripottelet päälle kaakaojauhoja? :D Onko se hyvää? Ainakin niiden syömisessä luulis kestävän jonkin aikaa. Hmm. Pitäis ehkä itekin kokeilla.

    Ja VOI LUOJA sentään, kuinka sä jaksatkin liikkua aina niin paljon ;__; Mä oon samalla kateellinen ja samalla huolissani.

    Tsemppiä!

    VastaaPoista
  3. ihanaa että sulla on ollu hyvä päivä!♥

    VastaaPoista
  4. Voi jaksoin kyllä lukea koko tekstin,
    ihanan kannustavaa luettavaa, hyvä että sulla on ollut parempi päivä kuin normaalisti!! :)

    VastaaPoista
  5. Chloe: Mä teen sitä mun seosta just niin et laitan eka vähän rasvatonta kuppiin ja sit suurimmaks osaks vettä siihen sekaan ja jäädytän sen. Sit kun se on jäätyny kokonaan puukolla halkasen sitä pienemmiks osiks ja saatan riippuen miten jäässä se on sulattaa sitä vähä mikrossa et se pehmenee, mut kuitenkin et siinä kestää pureskellessa kauan. Sekaan laitan sit sitä kaakaojauhoo. On se hyvää :D Kannattaa kokeilla :)

    Ps. Kiitos kaikille tasapuolisesti ihanista kommenteista <3

    VastaaPoista