lauantai 3. marraskuuta 2012

Päivittelyä pitkin päivää, ja Halloween

Omaa hulluuttaan ei voi paeta yrittämällä toimia kuin normaalit ihmniset. Hulluus on paljon voimakkaampi. Ennemmin tai myöhemmin se nousee taas pintaan.
- Anne-Sophie Brasme, kirjasta Henkäys

Sain ennen nukkumaan menoa luettua yhen kirjan loppuun vaikka väsytti ja edelleen vasen silmä nyki elohiiren takia. Kuuden aikaan aamulla mä heräsin omia aikojani ilman mitään herätyskelloja. Jäsenet ihan jumissa, niskat pahemman kerran jumissa, pää kipeenä ja väsyneenä, mutta silti jotenkin yli virkeenä. Teen nyt vapaaehtoisen psykologian esitelmän ennen mitään muuta. Ulkona sataa.

Hieman yli kahdeksan psykologian esitelmä on valmis enkä ole tyytyväinen tulokseen. Olisi pitänyt käyttää enemmän tyhmää blondipäätäni ja kirjoittaa kiitettävän arvoista tekstiä. Vitut musta oo siihenkään. Enää yks pakollinen tehtävä psykologiasta, miljoona tehtävää äidinkielestä ja englannista. Kun tehtävät oon saanu tehtyä alkaa kertaaminen kokeisiin. Ens perjantaina alkaa koeviikko. 12.päivä takasin koulun penkille. Ahdistaa. Ulkona sataa edelleen.

Siivosin aamupäivän hikihatussa. Imuroin, pyyhin pölyjä, siivosin vaatehuonetta (taas!!), pesin vessan ihan kunnolla seiniä myöten. Lähin lenkille. Kävelin 1h45min. Kastuin litimäräks kun ei taaskaan käyny mielessä ottaa sateenvarjoa. Oon ollu ihan pihalla tänkin päivän. Skippasin aamupalan, lounaan. En tiedä mutten halunnu syödä vielä sillon.. Läskiahdistus kasvo, kun viime keväänä vielä hyvin jalkaan menneet toppahousut, ei tänään meinannu nousta persettä ylemmäs. Tuskallisen työn jälkeen sain ne jalkaan. Vyötäröltä ei läskit puristunu yli, mutta perseen ja reisien kohdalta housut oli selvästi kireet. Oon läski. Läski!!!!

Päivälliseksi söin liikaa vaikkei ollu nälkä. Söin kai paniikkiini. En tiedä. Sen tiedän ei olis pitäny. Nyt oon turvoksissa ja läski! Lihoin varmasti. Ainakin maha on sekasin. Maha pömpöttää kuin muumeilla. Söin 772 kaloria. Tänään en syö muuta. Kalorit jää joka tapauksessa alle 800 joka on sallittu raja päivittäisessä kalorinsaannissa. Söin kaks purkkia tonnikalaa vedessä, kaks 500g purkkia tomaattimurskaa (25kcal/100g), puolikkaan banaanin, noin viis desiä maustamatonta jogurttia, chilimaustetta ja salaatinlehtiä. Liikaa!! Hävettää ees kertoa tuota kalori- ja ruokamäärää teille. Anteeks, että söin. Huomenna syön taas vähemmän. Mä oon niin ahistunu. Peloissani. Kalorit=lihottaa. Lihon ja paisun. Tekis mieli oksentaa mutta oon siihenkin liian läskipaskalaiska. Tosin tuntuu että nuo ruoat tulee ihan itsestään kohta ylös eikä ihme! Mä vihaan tätä täyttä oloa. Vihaan ruoan tuntua sisälläni. Vihaan sitä miten se lämmittää kehoa sisältä. Hävettää ja itkettää. Mun pitäs kuluttaa nää kalorit pois mutten jaksa tehä sitäkään. Tekosyitä. Ulkona sataa. Pesin just lenkkivaatteet. Pitää pyörittää pari koneellista pyykkiä eikä konetta voi jättää pyörimään, kun lähtee ulos. Tekosyitä. Tekosyitä!

Ulkona on nyt satanu koko päivän. Ahdistaa. Pimeä tuli yllättäen.. se hiipi salakavalasti niin etten ees kerenny tajuta, että pimenee. Eikä kello ollu vielä ees viittä. Sytytin kynttilöitä. Taidan kattoo Halloween-elokuvan kerran on halloween. Katon saman elokuvan joka vuosi. Se on mun "perinne". Teen sen aina yksin. Eihän mulla oiskaan ketään joka haluais mun kanssa viettää aikaa. En mä itekään jaksa olla kenenkään seurassa. Mun pää lyö tyhjää ja samalla se on täynnä sekavia ajatuksia. Tunteet vaihtelee rajusti. Hermostun yksin ollessa itelleni. Räjähtelen ja kiroan yksin ääneen olin sitten vaikka keskellä ihmisiä. Kuljen omissa maailmoissani. En jaksa keskittyä. Vaikeaa kuunnella muita ees puhelimessa, kun ajatukset karkaa omille teilleen. Ei ees kiinnosta kuunnella ketään. Haluan vaan laihtua. Muulla ei ollu eikä tule olemaankaan mun elämässä väliä. Tiiän olevani itsekäs, mutta mä en osaa muuta enkä haluakaan. Kyllä mä vielä laihdun! Mun on pakko!

Hyvää Halloweenia ja juhlikaa munkin puolesta! :)

4 kommenttia:

  1. hyvää halloweenia sullekkin ja voimia ♥

    VastaaPoista
  2. Kiitti kommenttista.. mut paljonko sä sit oikein painat?:o
    Voimia sullekkin ! ♥

    VastaaPoista
  3. halloweeneja sinnekin :)
    mulla on toi sama että aina ihmisten kanssa mietin vain laihdu läski laihdu. ei mulla ole muuta mitä haluan.

    VastaaPoista
  4. Kalypso: Mä en yhtään tiiä tämän hetkistä painoani, kun en uskalla käydä vaa'alla. :(

    VastaaPoista